23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så boostas kundupplevelsen med AI-baserad besöksräknare

Med ny mjukvara kan man med befintliga butikskameror utvärdera effektiviteten av kampanjer i butik.

Den fysiska butiken ligger 20 år efter den digitala. Det menar grundaren av start up-bolaget Individ, Fredrik Hammargården. Med andra ord ligger den fysiska butiken mycket långt efter vad det gäller mätning av kundbeteenden inne i butik.

– Det handlar om att kunna förstå hela kundresan inne i butiken. Hur kunden rör sig mellan olika avdelningar med mera. Den här mjukvaran som vi har tagit fram kan bidra till att förbättra marginalen i butik, som redan är liten idag, säger Fredrik Hammargården, produktutvecklare, Individ.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03