23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Möbelbranschens Sellpy: ”Vi har lyckats med utmaningen”

Den finska marknadsplatsen Mjuk tar in 30 miljoner kronor för att fortsätta växa.

– För oss är en utmaning lika med en möjlighet. Det finns en orsak till varför vi är den första end to end-marknadsplatsen för möbler, säger Max Heino, Mjuks tillväxtchef och medgrundare, till Dagens Handel.

Precis som för Sellpy går bolagets affärsidé ut på att sköta hela processen i begagnathandeln. Varan hämtas  upp hos kunden och sedan hanteras resten av säljförloppen. För att det ska fungera är just det tekniska systemet a och o, menar Max Heino. Alla moment i processen måste fungera smidigt, nästan som ett löpband på en fabrik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089