23948sdkhjf

Uppdaterat koncept för Webhallens nya butik i förortscentrum

Webhallen nyöppnar i Farsta och fortsätter rulla ut sitt butikskoncept.

Den 22 september öppnade Webhallen sin nya butik i Farsta Centrum i södra Stockholm. Den nya lokalen ligger i en bättre anpassad lokal och i ett område i centrum med ett högre flöde av kunder. Dessutom får butiken en ny skrud, en uppdaterad version av det butikskoncept som Dagens Handel rapporterat om tidigare.

– Vi har lärt oss väldigt mycket under resans gång tillsammans med våra partners, och kan i Farsta implementera ytterligare lite nyheter i vårt butikskoncept. Det är också extra roligt att kunna ge vår engagerade personal en ny miljö, där det kan fortsätta sitt arbete med att ge våra kunder ett bemötande av högsta klass, säger Jörgen Alfvergren, visuell konceptchef på Webhallen, i ett pressmeddelande.

Under de senaste två åren har Webhallen uppdaterat sitt butikskoncept i en rad butiker, bland annat flaggskeppsbutik på Sveavägen i Stockholm. I det ingår bland annat mer exponeringsytor i butik och säljstationer ute på butiksgolvet. Butiken i Farsta blir den sjätte i ordningen.

– Det är otroligt kul att få genomföra detta i Farsta, där vi har funnits länge, och har en trogen kundskara. Nu får de en betydligt mer givande upplevelse, samtidigt som vi hoppas att fler nya kunder upptäcker oss via det nya läget, säger Anders Torell, Webhallens vd, i pressmeddelandet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125