23948sdkhjf

Power har siktet inställt på 30 nya butiker framöver

Alla Media Markt-skyltar har bytts ut och norska Power är redo att slå sig in på den svenska marknaden. ”På längre sikt är planen 30 nya varuhus i Sverige” säger vd Robert van Toor.

Powers vd vd Robert van Toor beskriver det som det största projekt som gjorts inom svensk detaljhandel på minst tio år. Sedan den norska elektronikkedjan Power tog över Media Markts 29 varuhus i Sverige har samtliga varuhus på mindre än två månader byggts om, bytt skyltar och över 1 300 anställda har genomgått kurser och produktutbildningar.

Trots arbetet är det fortfarande kunder som inte känner till till att Power tagit över Media Markt, men det ska det snart bli ändring på.

På måndag är det dags för invigningsfester i Barkarby, Kungens kurva och Högsbo. Tre högprofilerade varuhus som blir startskottet för den rikstäckande kampanjen som sedan drar i gång och där övriga varuhus ingår. Planen är att storsatsa inför Black Friday och julhandeln.

– Arbetet har slagit alla förväntningar, och vi har en stor grupp med extremt motiverade kollegor som är redo att välkomna kunderna till Powers största lanseringsfest någonsin. Vi har jobbat hårt med sortimentet och erbjudandena och tror att det kommer att locka väldigt många kunder, säger Robert van Toor, i en kommentar.

När elektronikkedjan sedan är fullt etablerade i Sverige blir nästa steg att vända lönsamheten, vilket Robert van Toor tror är möjlig redan inom ett år.

– Jag är väldigt positiv till att vi når lönsamhet, och att vi är på rätt väg.

Redan nu finns planer på fler varuhus i Sverige.

– Jag tror att det kan bli aktuellt att öppna det första, helt nya, fullskaliga varuhus redan under 2024. På längre sikt är planen 30 nya varuhus i Sverige för att få en bättre geografisk täckning, säger Robert van Toor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078