23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Zalando om nya logistiktjänsten Zeos: ”Hjälper till att lösa problem”

Med den nya tjänsten Zeos tycker sig Zalando ha hittat lösningen på ett generellt logistikproblem inom modebranschen. ”Logistiken är en riktigt viktig del av företagets DNA.”

Logistik är en helt avgörande del av verksamheten hos den tyska e-handelsjätten Zalando. Det framgår när Dagens Handels systersajt Transportnet besöker Zalandos lager som 2022 byggdes ut från 30 000 kvadratmeter till 48 000 i Brunna, norr om Stockholm. 

Lagret i Brunna försörjer den nordiska marknaden. Runt 375 000 paket hanteras varje vecka av cirka 500 medarbetare, fördelade på två skift. Under högsäsong, som till exempel Black Friday eller jul, är runt 1500 medarbetare verksamma här, det berättar Fredrik Gemfors, ansvarig för kontraktslogistik i Norden, CEVA Logistics, som driftar lagret. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142