23948sdkhjf

Konkurrensen i skönhetshandeln hårdnar: ”Väljer kanal med lägst friktion”

En dynamisk marknad där utbudet och konkurrensen stadigt ökar. Samtidigt är framtidstron stor i skönhetshandeln. Handeln är stark såväl fysiskt som digitalt.
Under förra året konsumerade genomsnittssvensken hygien- och kosmetikprodukter för cirka 2 500 kronor. Bara i Sverige omsätter skönhetshandeln nära 27 miljarder svenska kronor, vilket är bland den högsta konsumtionen inom EU. Det visar en rapport om den europeiska kosmetikmarknaden 2022.

– Förra året gick riktigt bra, trots sviktande konjunktur. V...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078