23948sdkhjf

Konkurrensen i skönhetshandeln hårdnar: ”Väljer kanal med lägst friktion”

En dynamisk marknad där utbudet och konkurrensen stadigt ökar. Samtidigt är framtidstron stor i skönhetshandeln. Handeln är stark såväl fysiskt som digitalt.
Under förra året konsumerade genomsnittssvensken hygien- och kosmetikprodukter för cirka 2 500 kronor. Bara i Sverige omsätter skönhetshandeln nära 27 miljarder svenska kronor, vilket är bland den högsta konsumtionen inom EU. Det visar en rapport om den europeiska kosmetikmarknaden 2022.

– Förra året gick riktigt bra, trots sviktande konjunktur. V...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157