23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dormy ska växa i Tyskland – tar hjälp av Omniarch

Golfkedjan Dormy anlitar e-handelsföretaget Omniarch för att förstärka sin position på den tyska marknaden där man i dagsläget bedriver e-handel. Det framgår av ett pressmeddelande.

– Att vi valde att anlita Omniarch berodde på att vi likt många andra sett vad de har åstadkommit hos små och stora aktörer inom e-handel och digital affärsutveckling. Dormy står nu inför en stor möjlighet att expandera i Tyskland och Omniarch har ett ess i skjortärmen i form av en medarbetare som har väldigt djupa insikter om att bedriva och skala e-handel på den tyska marknaden, säger Anders Wall, vd för Dormy, i en kommentar.

Omniarch, som arbetar med utveckling inom digitalisering och e-handel, har kunder som Happy Homes, Hemköp och Åhléns.

Dormy har i dag ett drygt dussin varuhus i Sverige. Omsättningen 2022 låg på mer än 800 miljoner kronor och e-handeln svarade för cirka 35 procent, en andel som genom samarbetet med tillväxtbyrån Omniarch kommer att öka i betydelse för Dormys tillväxtambitioner. Redan 2021 flaggade golfspecialisten för sin expansion i Europa.

– Målet är att vara marknadsledande i Europa, sa Anders Wall till Dagens Handel då.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141