23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Life om strategin framåt: Lyhörda för marknadens behov

Efter flera utmanade år ser utvecklingen ljus ut för hälsokedjan, enligt marknadschefen.

Life är, med sina omkring 300 butiker runtom i landet, Sveriges största hälsokedjan. Under 2023 har såväl egenägda som flera franchisetagare stängt ner sina butiker.

– Vi ser att konsumentbeteendet förändras i takt med samhällets utveckling, och det är något vi kontinuerligt arbetar med att anpassa oss till. Det innebär att vi öppnar, stänger och flyttar butiker för att ha ett attraktivt butiksnät på rätt ställen där vi ser höga kundflöden, oavsett om det är en franchisetagare eller egenägd butik, säger Emmelie Johansson, director of marketing och e-commerce hos hälsokedjan till Dagens Handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116