23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kedjornas reklamkampanjer kan prisas

Lidl, H&M och Ica återfinns bland de nominerade när reklambranschen ska dela ut guldägg i 14 kategorier.

Reklambranschens motsvarighet till Dagligvarugalan kommer att gå av stapeln 25 april och nu är det klart vilka aktörer som är nominerade till Guldägget 2024. Priser kommer att delas ut i 14 kategorier inom kommunikation och marknadsföring, bland annat annonsering och PR. 

I två av kategorierna återfinns två olika dagligvarukedjor tillsammans med PR-byråerna de samarbetat med bland de nominerade. I kategorin Hantverk är Lidl tillsammans med Garbergs nominerad för sin kampanj kring det egna varumärket Matriket.Ica är tillsammans med King nominerad i kategorin Kortare film för sin reklamfilm ”Just nu sänkt pris”. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078