23948sdkhjf

Dagligvaruaktörerna utmanas – lågpriskonkurrenter tar miljarder

Lågprisaktörer på den ”grå marknaden” står för 5, 7 miljarder av den totala omsättningen inom dagligvaruhandeln 
Enligt data från CPS GfK tappar onlineaffärer, stormarknader och mindre dagligvarubutiker kunder till butiker som Öob, Dollarstore och Gekås Ullared på den så kallade ”grå marknaden”.

Drygt hälften av svenskarna handlade på den grå marknaden i fjol och de senaste fyra åren har antalet besök från kunderna under ett år gått från sju till åtta i Sver...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063