Så försöker Elgiganten få ner ARN-anmälningarna – ”Utbildar alla”
Elgiganten hamnar i tvist med sina kunder mer än konkurrenterna. Så försöker de jobba med att få ner antalet tvister.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/87576668.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=960&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=640&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=4e70d620c4339255bd41d3461e57284030ed71eeb580515161b991d3f6e2fb6c)
Elgiganten tycker att det är bra att kunna lösa tvister hos ARN och uppger att man alltid följer rekommendationerna. Foto: Elgiganten
I förra veckan publicerade Dagens Handel en lista över de detaljhandelsaktörer som haft flest anmälningar mot sig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, under de första månaderna i år samt hela fjolåret. Det visade sig att kedjan som oftast hamnade i tvist med sina kunder var Elgiganten med över 500 anmälningar ifall man även räknar in de run...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration