23948sdkhjf

Svensk Handels förklaring till tvistökningen – ”Marknadsfört sig aggressivt”

Svensk Handel lägger skulden främst på kinesiska aktörer för ökningen av tvister mellan konsumenter och detaljhandlare. Branschorganisationen vill därför se regleringar som stoppar dem från att agera som de gör i dag. 
Nyligen publicerade Dagens Handel en genomgång över vilka detaljhandelsaktörer som fått flest anmälningar mot sig hos Allmänna reklamationsnämnden, ARN, sedan årsskiftet 2023. Det visade sig bland annat att väldigt många e-handelsaktörer, som Shein, Allamode och Asos, fanns med i toppen.

Generellt sätt har antalet anmälningar ökat dramatiskt ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Dagens Handel och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093