23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Boozts drastiska drag – har blockerat 60 000 kunder

Boozt har tröttnat på kunder som missbrukar returmöjligheten. 

Boozt har blockerat tiotusentals av sina aktiva kunder. Anledningen är att de systematiskt missbrukat möjligheten att returnera kläder. Det rapporterar Svenska Dagbladet.  

– Nu är det cirka 60 000 kunder blockade av totalt 3,5 miljoner aktiva, säger finanschef Sandra Gadd till tidningen.

Tilltaget är inget nytt för näthandlaren. Även i fjol uppgav man att man blockerat en mindre grupp användare som stod för en stor del av returerna. Returgraden har de senaste åren legat stabilt på runt 35 procent, vilket är en minskning, men något som fortfarande kostar bolaget ganska mycket pengar. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|