23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Odd Mollys nya ägare byter strategi – ska öppna flermärkesbutiker

Efter flera år med röda siffror ska den danska klädkoncernen, som bytt namn från Noa Noa till Nordic Fashion Brands, satsa på flermärkesbutiker där Odd Molly ingår.

I mer än 40 år har den danska klädkedjan Noa Noa klätt kvinnor – och gjort god vinst på det. Men de senaste åren har årsbokslutet för klädkoncernen, som bröderna Lars och Harald Holstein grundade 1981, oftare varit rött än svart och på åtta år har de fysiska butikerna krympt kraftigt i antal. 

På sex år har Noa Noa förlorat över 100 miljoner danska kronor och senast har kedjan, som numera heter Nordic Fashion Brands A/S, stängt sina fyra senaste butiker i Norge, enligt retailwatch.dk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093