23948sdkhjf

Sweef gör ytterligare uppköp – tar över pyjamasvarumärke

Nufferton är en ”perfekt match” för Sweef, menar vd:n som följer med på köpet.

Sweef, som driver e-handel inom möbler och inredning, köper pyjamas- och loungewearmärket Nufferton. Det framgår av ett pressmeddelande.

– Exklusivt loungewear blir ett nytt segment och en rolig utmaning för oss. Här får vi att göra med en något mer modemedveten kund, men som liknar våra traditionella kunder i och med att de vågar ta ut svängarna och välja färgstarka produkter. Kort sagt är Nufferton ett perfekt varumärke för vår internationella (med vikt mot USA) satsning, säger Ludvig Ungewitter, grundare och vd för Sweef, i en kommentar.

Nufferton är bolagets andra förvärv efter täckvarumärket Happy Fluffy Cloud, som köptes 2023.

– Det krävdes inte många dejter med Ludvig, för att inse att det här var en perfekt match, säger Nuffertons vd Joel Johansson som följer med till Sweef.

Det exklusiva pyjamasvarumärket har vuxit stadigt de senaste åren. Bolaget omsatte förra året strax över 5 miljoner, men gjorde samtidigt en förlust på -983 000 kronor, nära en fördubbling mot året dessförinnan.

Nufferton grundades 2016 av Adam Lindberg, Henrik Düfke och Felipe Montt och såldes 2021 till Joel och Evelina Johansson tillsammans med Lexington-ägarna Kristina och Tommy Lindhe.

Hur mycket Sweef betalar för Nufferton har inte offentliggjorts.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063