23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Försäljning ökar mindre än väntat för Clas Ohlson

Hemfixarkedjan Clas Ohlsons organiska försäljning ökade med 8 procent i september, exklusive den nyligen förvärvade Spares-koncernen, jämfört med samma period föregående år, enligt ett pressmeddelande.

Analytikerna räknade i snitt med en ökning om 9 procent, enligt Infronts sammanställning av fyra estimat.

”Detaljhandelsklimatet är fortsatt utmanande och det kommer även framgent att vara viktigt med god kostnadskontroll och effektivitet i alla delar av verksamheten för att kunna utveckla konkurrensfördelar inom sortiment, kundmöte och varumärke ytterligare”, kommenterar vd Kristofer Tonström.

 Försäljningen i Sverige ökade med 13 procent, medan den organiska försäljningen i Norge steg med 3 procent och i Finland med 4 procent.

Vid periodens utgång hade Clas Ohlson 236 butiker, en ökning med 15 butiker jämfört med för ett år sedan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047