23948sdkhjf

Bokhandlaren gör ett omtag – stärker sin varumärkesidentitet

Campusbokhandeln och Pocket Shop namnändrar till Adlibris Campus och Adlibris Pocket med sammanhållen logotyp, typsnitt och färgidentitet. Så uppdaterar bokhandeln Adlibris sitt varumärke.

Med omfattande näthandel och 25 fysiska butiker runt om i landet samlar och moderniserar bokhandlaren Adlibris sitt varumärke. Campusbokhandeln med sina cirkulära studenterbjudanden byter namn till Adlibris Campus med grön logotyp och Pocket Shop blir Adlibris Pocket i lila.

Med den nya varumärkesidentiteten vill Adlibris ”inspirera till läsning. Lärande lek och kreativitet”, skriver bokhandlaren i ett pressmeddelande.

– Att förnya och modernisera varumärket Adlibris har vi haft i planerna ett tag och nu är det äntligen dags. När vi nu samlar oss under det gemensamma varumärket Adlibris blir vi tydligare mot kunderna och vi kan bygga vidare på styrkorna i de olika formaten Campus och Pocket, säger Jonas Karlén, vd för Adlibris.

Uppdateringen inleds i höst och fortsätter under 2025 för både e-handeln och i butikerna. Redan nu syns den nya varumärkesidentiteten i Adlibrisbutiken i Uppsala. Adlibris har även lanserat en ny och mer lättnavigerad startsida på nätet.

Campusbokhandelns skifte till Adlibris Campus sker senare i år medan Pocket Shop uppdateras löpande med start under vintern.

Den nya varumärkesidentiteten har tagits fram av Bold Scandinavia.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094