23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mer personalisering i Ikeas nya lojalitetsprogram

Sverige blir Ikeas första marknad för lanseringen av det nya lojalitetsprogrammet där möbeljätten utvecklat sin kundklubb med nytt poängsystem.

Många är de som handlat med sitt Ikea Family-kort för att kunna ta del av specialerbjudanden. Men precis som Ica och en rad andra aktörer utvecklar Ikea sitt kundklubbserbjudande genom att medlemmen nu får poäng på sina interaktioner och köp, poäng som omvandlas till skräddarsydda belöningar.

Den 13 november lanseras tillägget i kundklubben Ikea Family i Sverige och omfattar såväl besök i fysiska butiker och Ikea-restauranger som på ikea.se, appen samt kundservice. Till exempel samlar kunden poäng genom interaktioner när de loggar in i appen, skapar en önskelista på ikea.se eller när de bokar ett planeringsmöte med en inredningsdesigner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.163