23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppåt för Kicks – vd:n om nya butikssatsningen

Det går bra för skönhetskedjan Kicks som lämnar kvartal två i sitt brutna räkenskapsår med en tillväxt på 5,7 procent. Samtidigt ökade onlineförsäljningen med 20 procent.

Med en total omsättning på cirka 1,1 miljarder kronor [702 miljoner danska kronor] är det en nöjd Carola Lundell, vd för Kicks, som kommenterar resultatet. Sedan Matas tog över verksamheten för drygt ett år sedan har företagets strategi, ”Win the Nordics”, plockat marknadsandelar i Sverige, Norge och Finland. För en månad sedan etablerade kedjan bland annat sin första butik i Helsingfors, Finland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109