23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skjuts för e-handeln – men negativ prognos för julsäsongen

E-handeln ökade med 5 procent i det tredje kvartalet i år.

E-handeln i Sverige ökade med 5 procent under tredje kvartalet, jämfört med samma period året innan. Det visar senaste e-barometern från Postnord.

Utfallet för kvartalet pekar därmed på en försiktig men positiv trend för e-handeln.

Barometern visar också på att fyra av tio e-handlare tror på en ökad försäljning i slutet av året. Detta samtidigt som färre konsumenter än vanligt uppger att de tänker e-handla julklappar i år.
Bara 54 procent av konsumenterna är säkra på att de kommer köpa julklappar på nätet, vilket är den lägsta siffran sedan 2017.

BREAKING
{{ article.headline }}
4.0