23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rundare koncept på Etons nya flaggskepp: ”Skjortorna ska upplevas”

Skjortvarumärket Eton har öppnat ny flaggskepsbutik på Östermalm i Stockholm och passat på att uppdatera inredningen med ett nytt koncept.

Sedan ett år tillbaka har Eton samarbetat med Quadrant design för att ta fram ett nytt designkoncept för sina butiker. Hittills har Eton öppnat tre butiker med det nya konceptet. Den första på Madison Avenue i New York City. I veckan var det dags för den fjärde i Stockholm.

– Vill vi ta nästa steg i Stockholm visste vi att vi behövde ligga på antingen Biblioteksgatan eller Birger Jarlsgatan. För två år sedan fick vi möjligheten att hyra den här lokalen och det känns helt rätt för märket, säger Jakob Lundén, global säljchef på Eton.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126