23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Optikbranschens maktkamp – småföretag mot stora kedjor

Medan stora optikkedjor fortsätter att växa, satsar Synologen på lokala entreprenörer. Genom att kombinera småföretagarens frihet med stordriftens fördelar utmanar de branschens giganter.

Ensam är stark – men i det här fallet med vissa modifikationer. För 35 år sedan startade ett antal optikerbutiker ett nytt bolag. Anledningen var lika tydlig som målet: de ville fortsätta vara fristående. Samtidigt insåg de, liksom många andra aktörer inom handeln, fördelarna med att samarbeta inom vissa områden. Denna insikt lade grunden för det som skulle bli Synologen – ett bolag som kombinerar storföretagets styrka med den lokala entreprenörens frihet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|