23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prinsessan Madeleine lanserar hudvårdsmärke – för bebisar

Prinsessan Madeleine startar ett hudvårdsmärke i samarbete med det schweiziska företaget Weleda AG.

Hudvårdsmärket, som fått namnet MinLen, riktar sig till barn och unga, och syftar till att erbjuda säkra och naturliga alternativ. I ett pressmeddelande uttrycker prinsessan oro över att allt fler unga använder hudvårdsprodukter med ingredienser som inte är anpassade för deras ålder.

– Som föräldrar har vi ett ansvar att hjälpa våra barn att göra medvetna val när det gäller hudvård. Jag kände att det fanns ett behov av en produktserie som inte bara prioriterar säkerhet, utan också är rolig att använda – gjord med naturliga ingredienser, väldoftande och genomtänkt designad med tilltalande förpackningar för hela familjen, säger Madeleine Bernadotte.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156