23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nya tider för Dollarstore – förändrar lågprismodellen

Dollarstore utvecklar sin strategi. Med fler produkter i olika prisklasser vill kedjan nå en bredare kundgrupp – men behåller fokus på prisvärde.

Dollarstore befinner sig just nu på en resa. Med fortsatt fokus på lågprissortiment, siktar kedjan dock på att röra sig in på områden med något högre priser. Anledningen är enkel: de vill nå nya målgrupper genom ett bredare sortiment och fler alternativ i olika prisklasser.

– Vi vill kunna erbjuda våra kunder ett bredare utbud, och det vill vi göra i flera olika prispunkter. Historiskt har Dollarstore haft fokus på lågt pris med låga prispunkter. Det vi förändrar nu är att vi behåller låga priser – men i fler prisklasser. Det gör vi för att kunna bredda vår målgrupp, säger Stefan Thollén, inköpschef på Dollarstore.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02