23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Det här ska jag göra själv” – Stadiums vd om kulturen bakom framgången

Sporthandeln har haft tre tunga år men Stadium har stuckit ut. Med starka resultat, växande e-handel och lojala kunder. Vd:n Karl Eklöf pekar på kultur, egna varumärken och värderingsstyrda val som nyckeln till framgången.

Sportbranschen, har varit präglad av motgång i kvartal efter kvartal, men tillslut så kom andrummet. Under det första kvartalet i år ökade försäljningen med 7,6 procent – den första uppgången sedan pandemins slut.

Men medan många aktörer har kämpat i motvind har en spelare fortsatt att leverera starka resultat: Stadium. Trots minskad försäljning i Sverige och Finland under räkenskapsåret 2023/2024, ökade försäljningen i Norge tack vare fortsatt expansion med fyra nya butiker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.328