23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Boozt värvar skönhetsprofil till nyckelroll

Boozt stärker sin ledning genom att rekrytera skönhetsprofilen Kirsten Schmidt.

Kirsten Schmidt har tidigare haft ledande roller på företag som Sephora, Magasin du Nord och Matas Group. Nu tar hon över som ny inköpschef för skönhetssegmentet – ett av Boozts snabbast växande kategorier enligt bolaget.

– För oss är det en självklar och viktig del av Boozt som nordiskt varuhus online, där vi samlar mode, skönhet och välmående på ett och samma ställe. Det skapar ett inspirerande och smidigt erbjudande för våra kunder. Vi ser också att skönhet driver engagemang, ökar merförsäljning och stärker lojaliteten bland våra kunder, säger Kirsten Schmidt i ett mejl till Habit.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093