23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Jysk miljardsatsar med ny strategi – svenska butiker uppdateras

Jysk har anammat en ny strategi som involverar en miljardsatsning på IT och e-handel. Tre svenska butiker kommer även att få en konceptuppdatering.

I augusti avslutade Jysk sitt brutna räkenskapsår. Nu meddelar den danska kedjan att en ny strategi ska implementeras från september. Den kallas för ”Customers' First Choice”, eller Kundernas första val på svenska, och går ut på en stor satsning på IT och onlinehandel samt ökat fokus på storstäder. 

Bland annat är tanken att etablera fler varuhus i storstäder, där den spanska huvudstaden Madrid är först på tur. Där kommer fler varuhus att öppna under kommande tolv månader.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082