23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Dramatisk förändring” i lågpriskampen – kedjorna slåss vägg i vägg

En ny analys visar att lågpriskedjorna etablerar sig allt oftare nära varandra – vilket innebär att de kämpar om samma kunder.

Prospect Mapping, som erbjuder analys och data till aktörer inom detaljhandeln, har i en ny rapport tittat närmare på utvecklingen inom lågprishandeln. Där visar det sig att allt fler människor har nära till någon av kedjorna inom kategorin. 

Hela 71,2 procent av Sveriges befolkning har antingen Rusta, ÖoB eller Dollarstore inom tio minuters bilfärd från sitt hem. Men det som också visade sig var att kedjorna i hög grad ligger väldigt nära varandra. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|