23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här ligger de svenska modekedjorna efter – ”Avgörande”

Konsult- och revisionsbolaget Deloittes första analys av den svenska modehandeln tar sikte på ett område där kedjorna laggar efter.

Den svenska modehandeln är väldigt duktig digitalt – med det finns ett område där kedjorna inte hänger med sina globala konkurrenter. Det är slutsatsen i en ny analys från konsult- och revisionsbolaget Deloitte. 

– Svenska modeföretag är starka inom operativ effektivitet, service och lojalitet, men för att behålla sin konkurrenskraft måste de investera i AI-driven personalisering, bättre kundresor i mobilen och mer engagerande varumärkesberättelser, säger Mylène Prieur, avdelningschef på Deloitte Digital.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|