23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här har 7-Eleven blivit 67-Eleven – ”Får bli avslutet”

6-7-memet har förvirrat människor runt om i världen. Nu avrundar 7-Eleven året med en barnvänlig kampanj som snabbt blivit viral.  

7-Eleven-butiken på Kungsgatan i Stockholm har blivt 67-Eleven. Fram till nyår kommer den tillfälliga meme-skyltningen att sitta kvar på butiken. 

Det är Mikael Johansson, specialist på viral marknadsföring, som via sin byrå Swinton International står bakom marknadsföringskampanjen. Han leker förstås med det virala 6–7-memet (uttalas six-seven) som under året fått stor uppmärksamhet på sociala medier, men som egentligen inte betyder någonting alls. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|