23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Redcats ökar

Postorderföretaget Redcats Nordic ökar försäljningen under första halvåret. Nu satsar man på 50+.

Den franskägda Boråsbaserade postordergruppen Redcats Nordic, med varumärken som Ellos, Josefssons och La Redoute ökar. Under första halvåret ökade omsättningen med 8,7 procent, rörelsemarginalen med 43 procent och nettovinsten med 145 procent, meddelar Redcats Nordic. Företaget förklarar framgångarna med egen design och kundkunskap. Ett exempel man lyfter fram är utomhuskollektionen Land & Lake från Ellos. I höst väntar nya satsningar, bland annat lanseras inom kort en katalog för målgruppen 50+ samt en riktig lågprisoutlet på nätet. - Vi vet vad våra kunder vill ha och att jobba med egen design har därför visat sig vara ett lyckodrag. Därtill fortsätter vi att jaga kostnader, utveckla vår kundservice och hela tiden förbättra internetbutikerna - det är ett hårt och enträget arbete som ger resultat, säger vd Eric Faintreny. Katalog på nätet 2003 09 15

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078