23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Sylvén tror på närhet

Långsiktighet, närhet och tillgänglighet blir Icas vapen i lågpriskonkurrensen.

I en intevju i Dagens Nyheter ger den tillträdande vdn i Ica-handlarnas förbund, Claes-Göran Sylvén, sin syn på framtiden. En av de viktigaste frågorna för Ica är att fortsätta den nordiska strategin. - Vi finns i Sverige, Norge och Baltikum och fortsätter att se oss om vad som finns att göra, säger Sylvén. När Ica kommer att finnas i Finland kan inte Sylvén svara på. - Vi har inget konkret på gång, men Finland är en vit prick. När det gäller konsumenternas inköpsbeteenden tror inte Sylvén på stora veckoinköp, utan mer på spontanhandel. - Jag tror att vi i framtiden i mindre utsträckning kommer att göra våra veckoinköpslistor. Utan när vi behöver två tre kassar går vi ut och handlar. Närhet och tillgänglighet blir viktigt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.264