23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ica satsar på nya reklamfilmer

Ica har spelat in 100 avsnitt av sin reklamsåpa. Det kan bli hundra till, säger Icas marknadsdirektör Ingrid Jonasson Blank till Dagens Industri. Tidigare har reklamfilmerna även blivit serietidning.

Ica är mycket nöjd med reklamfilmerna, som började sändas i tv i december 2001. Men Ingrid Jonasson Blank vill inte uppge hur mycket filmerna kostat. - Eftersom uppmärksamheten runt vår reklam är så mycket större än vad den har varit tidigare, kan man kanske tro att den kostat mer. Men tvärtom är det så att investeringarna totalt sett är mindre nu, säger hon till DI. Strategin har enligt henne varit att få kunderna att "tycka om oss lite mer" och lyfta fram att det finns enskilda ägare till alla Ica-butiker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125