23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M ökade – men svek analytikerna

Den svenska modejätten Hennes & Mauritz ökade sin försäljning med 6 procent i september 2003, jämfört med augusti 2002. Men analytikerna räknade med en ökad försäljning på mer än 11 procent.

Reorna var det inget fel på. Likaså ligger man rätt modemässigt, menar H&M:s finanschef Leif Persson. I stället är det hemmalandet och Tyskland som drar ned. – Det har varit tungt i Tyskland och Sverige, två stora marknader. Går det trögt där blir effekten denna. Förutom för H&M har ju den tyska marknaden totalt sett varit besvärlig, säger Leif Persson till di.se Ljusglimtarna finns i Spanien, Frankrike och Österrike som alla dragit upp septembersnittet. En annan ljusglimt är den nyöppnade butiken i Chicago, som visar bättre siffror än väntat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|