23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M viker sig i namnstrid

H&M kommer inte att använda namnet Details för sitt nya butikskoncept i Sverige. En liten underklädesfirma med tre butiker har redan registrerat namnet.

H&M lanserade ifjol i Tyskland sina första nya småbutiker under butikskonceptet Details. Butikerna har en intim inriktning, med betoning på underkläder, kosmetik och accesoarer. Men i Sverige kommer H&M att använda ett annat namn på sitt nya koncept. Gunilla Forsberg som äger tre underklädesbutiker i Stockholm och Örebro är nöjd efter H&M:s besked att välja ett annat namn, skriver Svenska Dagbladet. H&M utesluter inte att byta namn på hela det nya konceptet, även i andra länder. Tanken med att öppna småbutiker i det nya konceptet är att kunna fortsätta växa även på H&M:s mogna marknaden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11