23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mix blir Rocks

Mix Skivor går in i franchisekedjan Rocks som därmed blir 35 butiker stor. Med gemensamma inköp, marknadsföring, och försäljning räknar kedjan med dubbelt så många butiker om tre år.

Redan i slutet av november ska Mixbutikerna vara omprofilerade till Rocks. Men Rocks expansionsplaner slutar inte med samarbetet med ett tiotal Mixbutiker i Stockholmsområdet. Man siktar på en rejäl expansion, 50-70 butiker inom två, tre år. Tillskotten ska fördela sig jämt mellan förvärv, franchiseanslutningar och nyetableringar, berättar Rocks vd Jan Erlandsson. - Vi ska bli first in mind hos konsumenterna, säger Erlandsson som avslöjar att man kommer att satsa stort på tevereklam. Skivbranschen har tagit en del stryk de senaste åren. I Sverige har skivförsäljningen minskat 13,8 procent hittills i år. På Rocks har skivförsäljningen minskat 3-4 procent. - Vi har tagit igen nästan hela tappet på ökad dvd-försäljning, säger Erlandsson. I framtiden ser Erlandsson att den renodlade skivbutiken ersätts med en underhållningsbutik med där dvd-skivan, med film och musik, får allt större plats.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|