23948sdkhjf

Mix blir Rocks

Mix Skivor går in i franchisekedjan Rocks som därmed blir 35 butiker stor. Med gemensamma inköp, marknadsföring, och försäljning räknar kedjan med dubbelt så många butiker om tre år.

Redan i slutet av november ska Mixbutikerna vara omprofilerade till Rocks. Men Rocks expansionsplaner slutar inte med samarbetet med ett tiotal Mixbutiker i Stockholmsområdet. Man siktar på en rejäl expansion, 50-70 butiker inom två, tre år. Tillskotten ska fördela sig jämt mellan förvärv, franchiseanslutningar och nyetableringar, berättar Rocks vd Jan Erlandsson. - Vi ska bli first in mind hos konsumenterna, säger Erlandsson som avslöjar att man kommer att satsa stort på tevereklam. Skivbranschen har tagit en del stryk de senaste åren. I Sverige har skivförsäljningen minskat 13,8 procent hittills i år. På Rocks har skivförsäljningen minskat 3-4 procent. - Vi har tagit igen nästan hela tappet på ökad dvd-försäljning, säger Erlandsson. I framtiden ser Erlandsson att den renodlade skivbutiken ersätts med en underhållningsbutik med där dvd-skivan, med film och musik, får allt större plats.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062