23948sdkhjf

Axfood bildar ny butiksprofil med Direktbutikerna

Den handlarägda organisationen Direktbutikerna bildar en ny butiksprofil tillsammans med Axfood. Den nya profilen får namnet Direkten och ska stärka oprofilerade butiker inom servicehandeln.

Axfood och Direktbutikerna kommer att äga 50 procent vardera av Direkten. Den första butiken väntas vara igång under sommaren och ytterligare 50 butiker innan årets slut. Sammanlagt finns cirka 10 000 oprofilerade butiker inom servicehandeln. Målsättningen med Direkten är att ha en kedja med 300 butiker inom två till tre år. – Ett gemensamt arbete startar nu att hitta nya butiker som vill verka under Direkten, vilket inte verkar bli särskilt svårt eftersom den här modellen är något som saknats på den svenska marknaden, säger Cecilia Engdahl, avtalsansvarig på Direktbutikerna, i ett pressmeddelande. Den nya profilen ska hjälpa enskilda servicebutiker att utveckla sina rörelser till högre försäljning och bättre lönsamhet. Låga avgifter och stort inflytande ska locka medlemmar till Direkten. För att hålla ihop kedjan finns redan ett intranät utvecklat.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063