23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

– Reklamförbud ett slag i luften

Det stora problemet i alkoholpolitiken är inte reklamen, utan den stora privatimporten och smuggelspriten. Det säger Ulf Spendrup, vice vd i Spendrups Bryggeri, i en kommentar till regeringens förslag om nya regler för alkoholreklam.

– Förra året ökade privatinförsel och smuggling av öl, vin och sprit till Sverige till 200 miljoner liter. Det är ingen som gör reklam i Sverige för den tyska billiga ölen eller de enkla franska vinerna som tas hit. Men ändå är det den konsumtionen som ökar allra mest, säger Ulf Spendrup i en kommentar. Han anser att regeringens förslag om nya regler för alkoholreklam är ett slag i luften. – Problemet är alldeles för stort för att mötas med ett nyckfullt förbud, kommenterar Ulf Spendrup.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094