23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cloetta Fazer ökar

Resultatet för andra kvartalet förbättrades sedan man ökat försäljningen i Finland och Sverige.

Cloetta Fazer fortsätter att öka försäljningen på de två stora marknaderna Sverige och Finland. Cloetta Fazers resultat efter finansiella poster uppgick för första halvåret 2004 till 162 Mkr (154). Rörelseresultatet blev 153 Mkr (143) och nettoomsättningen 1.360 Mkr (1.380). Det betyder att resultatet efter finansiella poster under andra kvartalet ökade med drygt 12 procent till 63 Mkr (56) och rörelseresultatet ökade med 16 procent till 59 Mkr (51). - Detta beror främst på framgångsrika nyhetslanseringar, förklarar Cloetta Fazers koncernchef Karsten Slotte. Vår försäljning av koncernens fem största varumärken fortsätter att öka. I Sverige och Finland ökade försäljningen av dessa varumärken under andra kvartalet med 12 procent. De största ökningarna står Dumle, Kexchoklad och Center för.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079