23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cloetta Fazer ökade under Q3

Chokladfabrikörens satsning på säkra kort gick hem.

Cloetta Fazers försäljning ökade under tredje kvartalet med 7 procent till 742 Mkr (695). Volymökningen blev 3 procent jämfört med motsvarande period förra året. Försäljningen av de prioriterade varumärkena ökade med 13 procent i volym. Rörelseresultatet under Q3 ökade med 35 procent till 96 Mkr (71). Cloetta Fazer-koncernens nettoomsättning under årets nio första månader ökade med 1 procent till 2.102 Mkr (2.075) jämfört med motsvarande period förra året. Resultatet efter finansiella poster uppgick för niomånadersperioden 2004 till 260 Mkr (228), vilket är en ökning med 14 procent. – Vår strategi att koncentrera oss på de starkaste varumärkena har varit framgångsrik, förklarar Cloetta Fazers koncernchef Karsten Slotte i en kommentar till delårsrapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129