23948sdkhjf

Åhléns sponsrar Kulturhuset

Varuhuskedjan inleder kultursponsringssamarbete med Kulturhuset i Stockholm. – Det finns ingen gratis lunch, säger kritiker.

Ett treårigt sponsorsamarbete inleds mellan Åhléns och Kulturhuset i Stockholm. Åhléns finansierar en stor del av Kulturhusets nya barnbibliotek under tre år. I gengäld får Åhléns synas på en informationstavla i biblioteket och på vissa trycksaker. Dessutom ska biblioteket arrangera berättarstunder på olika Åhlénsvaruhus. I Stockholms stadshus är man positiv till sponsring av den kommunala verksamheten - Så länge sponsringen sker på kulturens villkor så är det bara positivt, säger Mirja Särkiniemi (s), vikarierande ordförande i kulturnämnden i Stockholms Stadshus. Men entusiasmen delas inte av alla I princip borde kulturlivet vara fritt från sponsring. Man måste komma ihåg den gamla sanningen: det finns ingen gratis lunch. säger Ingvar von Malmborg (mp), ledamot i kulturnämnden. Det rapporterar Dagens Nyheter.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Samarbete och pandemi islossning för snabbväxande skokedja
De är finalister i ”Årets Centrumutvecklare 2023”
Debatt: Agera nu för att skydda varumärket i den virtuella världen
Mekonomen stänger i Finspång
Hööks testar breddad pop up i Nordstan
Här öppnar Gina Tricot outletbutik
Andra Nordiska Medier
Fri Köpenskap
Habit
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078