23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Åhléns sponsrar Kulturhuset

Varuhuskedjan inleder kultursponsringssamarbete med Kulturhuset i Stockholm. – Det finns ingen gratis lunch, säger kritiker.

Ett treårigt sponsorsamarbete inleds mellan Åhléns och Kulturhuset i Stockholm. Åhléns finansierar en stor del av Kulturhusets nya barnbibliotek under tre år. I gengäld får Åhléns synas på en informationstavla i biblioteket och på vissa trycksaker. Dessutom ska biblioteket arrangera berättarstunder på olika Åhlénsvaruhus. I Stockholms stadshus är man positiv till sponsring av den kommunala verksamheten - Så länge sponsringen sker på kulturens villkor så är det bara positivt, säger Mirja Särkiniemi (s), vikarierande ordförande i kulturnämnden i Stockholms Stadshus. Men entusiasmen delas inte av alla I princip borde kulturlivet vara fritt från sponsring. Man måste komma ihåg den gamla sanningen: det finns ingen gratis lunch. säger Ingvar von Malmborg (mp), ledamot i kulturnämnden. Det rapporterar Dagens Nyheter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078