23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Rekyl mot lågpris

Axfoodbasen Mats Jansson förbereder sig på en motreaktion mot lågpristrenden. Hälsokoncept kan bli led i ny strategi.

I en intervju i Dagens Nyheter talar Axfoods vd Mats Jansson om utvecklingen i dagligvaruhandeln och hur Axfoods kedjor förbereder sig för framtiden. - Med den starka lågpristrend som är nu kommer förr eller senare en motreaktion. Därför undersöker vi vad vi kan göra inom hälsoområdet, säger Jansson. I höstas skissade Jansson på en hälsobutikkedja där den amerikanska Whole Food Market stod som förebild . Men om det blir en ny kedja eller en ny avdelning inom Hemköp är fortfarande inte klart.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079