23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här bestämmer kunden vad som finns i hyllan

– Kunden bestämmer vad som ska finnas i våra hyllor, säger Niklas Åberg, ägare till Vivo Daglivs i Stockholm. Han och butikschefen Per Ekstrand är mitt i arbetet med att göra om butiken, så att det kunderna verkligen efterfrågar är lätt att hitta och finns i tillräckliga mängder.

– Vi har raka avtal med våra leverantörer. Det innebär att vi inte får högre rabatter om vi lyckas sälja mer av en vara. Den vanliga trappstegsmodellen frestar handlaren att marknadsföra varor som kunden egentligen inte är ute efter. Vi utgår i stället från vad kunderna verkligen köper, säger Niklas Åberg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093