23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stadium i fäders spår

Stadium har gått in som huvudsponsor till Vasaloppet. Samarbetet stärker båda varumärkena. Stadium ökar sin andel av längdskidmarknaden, och Vasaloppet behåller sin attraktionskraft i alla åldersgrupper.

Samarbetet mellan Stadium och Vasaloppet startade år 2000. Med växande framgång har Stadium genomfört årliga aktiviteter i anslutning till Vasaloppet. Nyligen tecknade Stadium ett huvudsponsorsavtal som gäller 2005-2009. Vasaloppets vd, Mats Budh, är nöjd: - Samarbetet med Stadium hjälper oss att kommunicera Vasaloppets själ till marknaden. Stadium har 500 000 VIP-kunder som de bjuder in till event i butikerna. De hjälper också till att arrangera Lilla Vasaloppet för barn, som är på 90 meter, med blåbärskontroller som heter Evertsberg och Mångsbodarna, och som körs vid förskolor och lågstadieskolor. I år kör 100 000 barn Lilla Vasaloppet, och om tre år siktar vi på att 300 000 barn ska köra.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079