23948sdkhjf

EMV har lågt förtroende

Allt fler konsumenter väljer billigare alternativ i livsmedelshyllorna, men trots det har lågprismärkena inget förtroende hos konsumenterna.

Det framkommer i en undersökning från Sifo på uppdrag av ConsumerContent och ett antal svenska lokaltidningar. Tusen svenskar har svarat på frågorna som handlade om egna märkesvaror och lågprismärken. Enligt undersökningen har 60 procent av de tillfrågade inget förtroende alls eller inte särskilt stort förtroende för Lidl. Sammanlagt 51 procent av de tillfrågade svarade samma sak för Euroshopper och för Eldorado var siffran 45 procent. De klassiska varumärkena som Scan och Felix klarade sig bra. Nio av tio tillfrågade svarade att de hade ganska stort eller mycket stort förtroende för deras produkter. Även Ica klarade sig ganska bra i undersökningen, 79 procent av de tillfrågade har ganska stort eller mycket stort förtroende för Ica. Coop klarade sig sämre med 65 procent kunder med ganska stort eller mycket stort förtroende för varorna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062