23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny storm för Lidl

Den tyska konsumentorganisationen VZBV har lämnat in en stämning mot Lidl för att de inte håller vad de lovar i sina reklamkampanjer.

Orsaken är ett erbjudande som lågprisjätten hade med digitalkameror som lockvaror och som kostade 199 euro. Kamerorna tog slut på några få minuter i samtliga butiker i Tyskland. Enligt tyska lagar om specialerbjudanden måste ett erbjudande vara tillgängligt under minst två dygn i butik om man ska få använda det för att annonsera. Nyligen var Lidl i blåsväder i Tyskland då de erbjöd sina kunder en miljon mycket billiga tågbiljetter, uppger LebensmittelZeitung.com.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109