23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

JC prisat för etisk reklam

JC får det norska etikpriset ”Etikk, tack” för sin etiska reklam. Det norska samarbetsforumet Modebranschens Marknadsföring delar årligen ut priset.

Enligt juryn har JC:s kampanj ”The Store” visat att det går att göra ”bra reklam med tidsenligt symbolspråk – utan att gå över gränsen och använda oetiska metoder”. Den som vinner priset ska visa en föredömlig etisk och moralisk hållning samtidigt som de genomfört en effektiv reklamkampanj, skriver JC i ett pressmeddelande. – JCs position i Norge har stärkts väsentligt det senaste året och försäljningen utvecklas mycket positivt. Det är resultatet av en ny organisation, hårt arbete ute i butikerna och försäljningsdrivande reklam. Att nu få en så positiv respons för vårt reklamkoncept även ur det etiska perspektivet känns roligt för alla inom JC, säger JC:s vd Thommy Nilsson i en presskommentar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089