23948sdkhjf

JC prisat för etisk reklam

JC får det norska etikpriset ”Etikk, tack” för sin etiska reklam. Det norska samarbetsforumet Modebranschens Marknadsföring delar årligen ut priset.

Enligt juryn har JC:s kampanj ”The Store” visat att det går att göra ”bra reklam med tidsenligt symbolspråk – utan att gå över gränsen och använda oetiska metoder”. Den som vinner priset ska visa en föredömlig etisk och moralisk hållning samtidigt som de genomfört en effektiv reklamkampanj, skriver JC i ett pressmeddelande. – JCs position i Norge har stärkts väsentligt det senaste året och försäljningen utvecklas mycket positivt. Det är resultatet av en ny organisation, hårt arbete ute i butikerna och försäljningsdrivande reklam. Att nu få en så positiv respons för vårt reklamkoncept även ur det etiska perspektivet känns roligt för alla inom JC, säger JC:s vd Thommy Nilsson i en presskommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093