23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisextra siktar på innerstaden

Dagligvarukedjan Prisextra planerar ett innerstads-koncept i Stockholm. Kedjan utlovar hittelön på 250 000 kronor till lokaltips som leder till kontraktsskrivande.

– Vi har hittills fått in 30-40 förslag från fastighetsbolag, företag och privatpersoner, säger Per Landström, vd för Prisextra, som hoppas att till årsskiftet få klart med den första butiken i det nya konceptet. Kedjan söker lokaler på 800 kvadratmeter och uppåt. De nya innerstadsbutikerna ska enligt Per Landström erbjuda lägre priser än exempelvis Coop och Ica, men ha större utbud än Netto. Familjeföretaget Prisextra har idag fem butiker i Storstockholm som sammanlagt omsätter 900 miljoner kronor. Butikerna är i genomsnitt på 3 000 kvadratmeter. Nyligen hade butiken vid Norra Station premiär för kedjans nya heminredningskoncept. – Heminredning ligger i tiden. Många av våra kunder har frågat efter tallrikar, kastruller och bestick. Vi har även spa-artiklar, textil och fritidsprodukter i vårt nya koncept, säger Per Landström.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.087