23948sdkhjf

Få byrårer vill jobba med butikskampanjer

Reklam i butiker växer snabbt och företaget Retail House har sett potentialen i det som andra reklambyrårer inte vill syssla med. De jobbar med marknadsföring i dagligvarubutiker.

I en intervju i Dagens Industri säger en av grundarna till Retail House, Martin Moström: – Finbyrårerna på Stureplan vill knappt ta i det med tång. Men det här är ett område som växer snabbt nu. Dagligvarubranschen är under hård press från utländska aktörer och lågpriskedjor och de stora aktörerna kan antingen följa med åt lågprishållet eller satsa på service och upplevelser. Där kan vi spela en viktig roll, vi vet hur man gör det roligare för kunden att handla. Retail House har planer på att expandera till Danmark, företaget har redan köpt liknande verksamheter i Norge och Finland. Inom några år siktar de på att omsätta en halv miljard kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063