23948sdkhjf

Coop Konsum gör kampanj om hälsa

Du har bara en kropp. Det är Coop Konsums nya pay off i en ny annonskampanj för hälsa.

Med hjälp av bilder på grönsaker ska Coop Konsum få kunderna att äta mer ekologiskt grönt och tänka mer på vad de stoppar i sig. – För både kunderna och oss hänger hälsa och ekologi ihop. Hälsa handlar om vad du äter och ekologi handlar om hur det produceras. Att det är bättre både för din kropp och miljön att varorna produceras utan kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel är för oss en självklarhet, säger Thomas Johansson, chef för marknad- och affärsutveckling i Coop Sverige. – Nu är det dags för Coop Konsum att få en rejäl vitamininjektion. Kampanjen är startskottet på en ny tydlig vidareutveckling av kedjans totala erbjudande, inte minst när det gäller den fortsatta utvecklingen av hälsa, säger Thomas Johansson. Under förra året delade Coop Konsum upp sina butiker i tre olika koncept, de gula närbutikerna, de röda matbutikerna och de gröna Coop Konsum.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063